Friday, March 15, 2013

*sigh seribu kali

Petang tadi...
Terbangun je dari tidur, tiba-tiba rasa kosong..kosong..kosong.. (najwa latip)

Terus sembahyang, capai tudung, start enjin kereta.
Drive entah kemana-mana.
*sigh

Pusing-pusing Jejawi, Repoh, Kangar, Pengkalan Asam, Seriab,
Last sekali sampai Kuala Perlis.
*sigh lagi

Aku pergi semua tempat kat Kuala Perlis yang kitorang pernah pergi sekali.
Betul-betul atas tanah yang sama kami pijak, atas batu yang sama kami duduk.
Aku tengok awan. 
Harini awan luas, tak berkepul-kepul macam time dulu.
Takde bentuk seakan gajah, orang and... tak ingat la bentuk apa lagi yang aku&dia nampak dulu.
Bergenang jugak lah air mata ni.
*sigh lagi sekali

Hampir semua bahagian kat Kuala Perlis ni betul-betul complete memory untuk kitorang.
Sebab takde port lain nak pegi. Lolz
Satu-satu tempat yang pernah kami lepak aku singgah, tak pun tengok dari jauh je. 
*Sebak.
Singgah masjid. (pun kenangan jugak)
Solat dan berdoa.
Termenung sekejap sambil dengar ustaz bagi kuliah maghrib.

Tak pasti tajuk kuliah sebab dah terlepas,
Tapi ustaz kata, manusia kadang-kadang, bila ada masalah baru nak solat, baru nak buat ibadah.
*sigh lagi dan lagi
Rasa diri aku banyak sangat dosa. Allah...~

Rumet call, dah nak sampai dari kl.
Aku pun balik, segan pulak kalau rumet tau aku pergi menenangkan diri sorang-sorang kat Kuala Perlis. (cover line)
Balik. Tak pasang pun radio. Cuba untuk bertenang.

Tengok phone, keychain yang aku dah pakai hampir setahun tercabut entah kemana.
Keychain tu alphabet nama aku&dia.
Hilang pulak... macam tuan dia.

Hmm, takpelah. Redha kan je lah... kan?




No comments: