Saturday, March 2, 2013

Mak-mak

Cayang Babab, cayang Coco!! Ngee~

Lepas dah ada anak ni baru aku paham sikit perasaan jadi parents. Ewahh, over!
Orait, babab & coco ni hamster yang aku dan 2 orang lagi kawan aku bela. 
bukan saje2 nak bela, subject ni weh! haha

Nak jadi cerita, sekarang ni, tambah-tambah lagi masa baru-baru dapat anak ni, 
aku dan classmate aku semua pakat story pasal anak masing-masing.
and we have fun! lol
exited la cerita, anak aku tidur terkangkang, anak aku kuat tidur, anak aku bergaduh, bla bla bla.

Just tiba-tiba aku sedar, apa dah jadi dengan aku nih!
Macam mak-mak je. huehue
Benda aku paling benci duduk di kalangan mak-mak bila diorang sembang pasal anak diorang dekat aku.
"Anak akak, bijak betul...dia guna phone terer lagi dari akak", "Ni ha, Kaisara ni, kejar kucing sampai hujung kampung petang tadi..hehe"
Bila balik rumah pun aku macam what the hell kakak-kakak aku nih. 
Memang la aku sayang anak buah aku, tapi aku tak penah heran pun kalau budak-budak tu makan berapa kali sehari, pakai susu jenama apa, kena cucuk serapa kali sebulan bla bla bla.. haha
Aku macam, LULZ, ada aku kesah? Aku baru 21 kot! Apsal sembang gitu dengan aku. haha

So masa kitorang pergi Momok Trip Gua Kelam, Zaid sembang dengan kitorang, sebijik sama macam yang aku rasa.
Btw, Zaid ni cikgu muda yang baru posting and tak ada geng muda-mudi kat sekolah. 
Akhirnya bersahabat baik dengan Apai aka cikgu praktikum.
Dia tension kat sekolah sebab bila duduk kat kantin, sembang... "Anak akak pandai la bawak basikal, takyah pakai roda tiga dah.." 
Dia pun macam... "Err..haah la, pandai ea budak-budak sekarang...=.=" 
"Dalam hati aku kata bullshit, bullshit, bullshit! Ada aku kesah?" hahaha

Memang gelak sakan kitorang.
So bila flashback balik, aku rasa macam tak caya aku sembang topik gitu dengan kawan-kawan?
Demm!

Tapi aku sedar, otak kita, cara pemikiran, percakapan berubah bila meningkat usia.
So tak mustahil aku jadi macam cikgu dan mak-mak tadi yang sembang pasal anak dan cucu tanpa sedar yang orang lain actually tak kesah pun pasal apa yang kita cerita tu.

Nampak tak pengorbanan mak kita? Luv ya mak!
Btw, babab & coco sangat kiut. Suka cium diorang... :)

No comments: