Sunday, April 7, 2013

Oh Cikgu dan Telekungnya

Hai
Saya guru pelatih. :)

Okey, ceritanya macam ni. Aku ni antara yang pengemas la antara rakan-rakan.
Selalunya lepas solat aku akan lipat telekung elok-elok, sama besar. Dah terlambat sekalipun aku akan lipat dan letak elok-elok tepi katil.
Nak kata musim praktikum punya pasal, aku rasa macam kelakar je dengan perangai aku sekarang.

Subuh: Lepas solat, lipat macam biasa.
Zohor: Sebab balik sekolah lewat, pukul 3 lebih baru bleh solat, so aku fikir, xpe la.. nak dekat asar dah. takyah lipat. keromok je, sorok dalam sejadah.
Asar: Sebab aku tidur petang-petang (letih sgt), solat pun pkul 6.30, aku cakap lagi. Okey, dekat maghrib dah ni. Takpayah lipat.
Maghrib: Lepas solat, aku decide solat isya' awal sikit nanti sebab takut tertidur. So, takyah lipat telekung again.
Isya': Settle semua kerja, tak sabar-sabar nak tidur. Gulung2 telekung tu je, esok kan nak pakai solat subuh lagi!

hehehehe.

No comments: