Wednesday, April 24, 2013

Fasa 1 Done!

Rabu, 24 April 2013, 6:49 pm. 
Yup, ini hari dan saat di mana sehari sebelum aku tamatkan praktikum fasa 1 di SK Sanglang selama 4 minggu ni. :'( Macam-macam yang aku dah belajar. Banyak pengalaman yang aku dapat, ramai orang baru yang aku kenal, ilmu baru, kasut baru dan bla bla bla. Well, maybe tak gempak macam experience orang lain yang pergi program exchange student ke Jepun, pergi konvensyen of art kat perancis, atau wakilkan malaysia untuk sukan sea. Tak sampai tahap tu. Tapi inipun satu tahap yang tinggi untuk aku. Bukan mudah dah habiskan 1month dekat sekolah taww!!

First, bila dapat tahu praktikum dekat Kedah, omg. Sekolah hari Ahad??!! @#$%&*^
Benda aku paling benci yukk. But as usual, benda aku tak suka tu la yang aku akan dapat. Its ok, dah biasa dah dengan qada dan qadar gitu. hehe. Bangun awal ke sekolah dan _______
No fullstop. 

Tapi itulah Allah s.w.t. Tak pernah Dia tulis sesuatu tanpa hikmah, tanpa ni'mat dan limpah kurniaNya. Syukur, warga SK Sanglang sangat sangat sangat sangat awesome. Baik sangat. Cikgu hormat kami guru pelatih, tak busuk hati, ramah, suka tolong kitorang. Ini bukan nak bodek. Ini betul-betul.

Students? Yes, cikgu sayang korang semua. Cikgu dah kumpul semua hadiah, kad ucapan, surveniour yang korang bagi. Ramai kot bagi. Cikgu kan glamer, ramai admire. hehehe. Paling terharu, budak-budak kelas hujung, yang nakal, yang selalu makan cubit aku, yang selalu kena jerkah dengan aku la ramai bagi hadiah. Siap nangis-nangis tadi sedih gwa nak blah. hehe. Terharu. Tapi buat-buat cool takde perasaan. Takmau la cam over lak orang tengok.

Kawan-kawan praktikum se sekolah. Tengs. Korang baik sangat, best kerja dengan korang. Koko kat sekolah pun taklah giat sangat, bolehla aku tidur petang-petang kroh kroh. Makanan kat kantin untuk breakfast delicious amos, walaupun lunch tak sedap. 

Dan tak larat nak taip. Macam tulis refleksi/jurnal mingguan je. Just thanks SK Sanglang. Harap-harap untuk fasa 2 dapat sekolah macam ni lagi. Thanks Allah. Dalam macam-macam benda yang aku belajar kat sekolah, aku belajar satu benda baru dalam hidup ni. Apa pun yang kita dapat, apa pun yang Allah bagi. Ambik. Buat elok-elok. Jangan banyak songeh, mengeluh sana sini, serabut kepala bagai. More work, less talk. In Sha Allah, we'll be great. Allah akan tolong. 

Dan plus plus plus satu benda lagi. Kalau students tu nakal, budak kelas hujung. Its ok, bukan semua buah kat pokok cantik, sedap, segar. Apa yang kita perlu buat, jaga hati students, usaha sampai titisan darah terakhir nak bagi diorang faham jugak, dan sentiasa ikhlas. Ada beza kerja ikhlas dengan kerja tak ikhlas. Budak-budak boleh beza. :)


No comments: